top of page

הסוד שבטקסטיל

טקסטיל הינו הכוכב הראשי של עולם הלבשת הבית. בעולם של עיצוב הפנים, המונח "טקסטיל" מתייחס לכל מוצר אשר ארוג או עשוי מבד.

זה אולי יישמע טריוויאלי, אך ברוב המקרים, חלל הוא לא חלל גמור ללא טקסטיל. הטקסטיל מגיע בכמה צורות וניתן לראות אותם כאלמנטים עיצוביים, כגון:

וילונות

כריות נוי

שטיחים

אומנות קיר

עבודת רפדות

ואפילו טפטים


חשיבות הטקסטיל

טקסטיל מסייע רבות להגדיר את מצב הרוח של חלל. תארו לעצמכם כמה שונה זה ירגיש לעמוד בחדר שינה עטוף משי וקטיפה מאשר אזור מגורים שמורכב בעיקר מבמבוק וכותנה. כשאתם בוחרים את הטקסטיל לחלל, אתם צריכים לשקול איזה מצב רוח ותחושה אתם רוצים להעביר ולהשיג בכל חלל ולבחור את סוג הבדים בהתאם.

חשקה נפשכם ברענון החלל? הפתרון - טקסטיל

אחת הדרכים המהירות והקלות שניתן לשדרג כל חלל, הוא ע"י וילונות, כריות ושטיחים.

וילונות - כבר מזמן התפקיד של הוילונות אינו מיועד אך ורק להצללה מפני השמש.

בשלב בחירת הבד לוילון אנו בעצם מכתיבים איזו אווירה תהיה. אווירה דרמתית, רומנטית או רכה לדוגמא.

וילונות יכולים לייצר גם הגדרת חללים במרחבים פתוחים.

שטיחים - שטיחים מעשירים את החלל ע"י הוספת מרקמים שונים, חום ורכות. בנוסף לכך, שטיחים מסייעים בהגדרת אזורים ובחלוקה ויזואלית של איזורים. כיום קיים מבחר עצום של שטיחים אשר יכולים להתאים לכל חלל בין אם הוא מודרני, כפרי, תעשיתי, מינימליסטי או אקלקטי. ישנם אף חברות אשר נותנות את הבמה לעצב שטיח לפי התאמה אישית. דבר זה יוצר אקסקלוסיביות ויוצר אביזר יחיד ומיוחד.

כריות- הינה פריט שאותו ניתן להחליף ולשדרג כשנפשכם חושקת.

גם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כנועזי עיצוב, תוכלו להקפיץ כל חלל ע"י הרכבת מראה ויזואלי תוסס של כריות במרקמים, הדפסים ובדים שונים.


כיצד להשתמש בטקסטיל בדרך הנכונה 1) השתמשו בטקסטיל להשראה- אביזרי טקסטיל אולי נראים כמו אביזרים או אלמנטים עיצוביים אחרונים לרכישה, אבל הם למעשה יכולים להיות לגמרי ראשונים. הם יכולים לשמש כהשראה לחלל, ולספק פלטת צבעים וטקסטורות שעליה ניתן לבנות את הקונספט העיצובי של החלל. כאשר אינכם בטוחים מהיכן להתחיל עם החלל, פנו אל שטיח, כיסא עם ריפוד מעניין או אפילו כרית כדי לתת לך תחושת כיוון.


2) ערבובו דפוסים ולא גוונים - ברגע שבחרתם לכם את פלטת הצבעים, היצמדו אליה. שימוש ביותר מדי צבעים בחדר יכול לגרום לעומס ויזואלי ובלבול. עם זאת, זה לא אומר שהחלל שלכם חייב להיות משעמם. אתם עדיין יכול להוסיף הרבה עניין ויזואלי לחלל על ידי ערבוב דפוסים. עשו מאמץ להשתמש במספר דפוסים וצבעים אחידים- שנכללים באותה פלטת גוונים.


3) קומפוזיציה ולייאוט של טקסטורות- דרך נוספת להוסיף עניין ויזואלי לחלל היא באמצעות טקסטיל המגיע במגוון טקסטורות. זכרו, במקרה זה, מרקם מתייחס לאופן שבו הבד נראה כמו שהוא מרגיש. נסו לערבב ולהתאים טקסטורות שונות ברחבי החדר או אפילו להציב אותם יחד על מנת ליצור תחושה של ניגודיות.


אני כאן לשירותכם, יש לכם שאלות? התלבטויות? רוצים לשמוע עוד?

תוכלו לשלוח לי הודעה ב WhatsApp לצורך תיאום פגישה







98 צפיות0 תגובות
bottom of page